BEWEGEN

Beweging maakt veel dingen mogelijk. Bedenk maar eens wat er overblijft als we niet kunnen bewegen. Maar waarom bewegen we eigenlijk? De belangrijkste reden is om onszelf te kunnen verplaatsen, maar ook omdat we het leuk vinden, we sportief bezig willen zijn en flexibel proberen te blijven.

WAAROM IS REGELMATIG BEWEGEN NOU ZO BELANGRIJK?

Door regelmatig te bewegen houd je jouw lichaam in goede conditie. Een lichaam dat in goede conditie is, heeft een betere weerstand tegen ziektes en minder kans op blessures. Het is belangrijk om zowel cardio- als krachttraining te doen.

 

 Cardiotraining zorgt voor een betere conditie, een betere lichaamssamenstelling, een betere coördinatie en een betere doorbloeding van het lichaam waardoor de kans op hart- en vaatziekten afneemt. Met krachttraining verbeter je de spierkracht van je lichaam, je flexibiliteit en je spieruithoudingsvermogen.

 

Door toename van je spiermassa heb je meer energie nodig om je lichaam te onderhouden. Daardoor gaat je energiebehoefte omhoog waardoor je weer meer calorieën verbrandt, zelfs tijdens tv kijken of slapen. Doordat je de caloriebehoefte verhoogt en de inname verlaagt door een aangepast eetpatroon, val je af. Om dit te bereiken moet je iedere dag 30 minuten bewegen en minimaal 3 keer per week 1 uur intensief sporten.

Door te sporten komt er endorfine vrij in je hersenen. Dat stofje zorgt ervoor dat je het gevoel van geluk ervaart. En mensen die regelmatig sporten komen vaak zelfverzekerder over.

Jojoën? De enige beweging die we je afraden!

© 2017 Copyright Blij in Balans - Gemaakt door van daal ontwerp

Gording 93

5406 CN Uden

T: 06-13800478

E: Mieke@blijinbalans.nl